Show simple item record

dc.contributor.advisorHeggernes, Sissil Lea
dc.contributor.authorNerland, Ida Marie
dc.date.accessioned2023-10-16T11:52:04Z
dc.date.available2023-10-16T11:52:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096729
dc.description.abstractThis thesis is based on a case study, with participants from a 7th grade English class. The English picturebook, The Lorax by Dr. Suess was used as the main learning material, and source for the activities. The study aims to find out what the teacher’s and learners’ perspectives on possibilities and challenges are, using picturebooks as a mediating tool for language learning. To answer this the study uses a triangular data collecting method with observation of two English lessons, two semi structured interviews with the teacher and a survey that 14 of the learners answered. The lessons’ theme is sustainable development, with a goal to have the learners see the connections from their previous science lessons to the problems arising in the book. A content analysis is used to analyse the collected data. Through the analysis three main categories of possibilities emerged: Online resources, language learning strategies and expressing thoughts through pictures/drawings, and three main categories of challenges emerged: stimuli, teacher competence and learners’ expectations and activity. Because the found possibilities and challenges were not directly tied to the The Lorax’s story, it can be interesting to try using a different picturebook to see if one gets the same results. Denne oppgaven er basert på en case studie, med deltakere fra en syvende klasse, i engelsk faget. Den engelske bildeboken: The Lorax av Dr. Suess, ble brukt som læremateriell, og bakgrunn for aktivitetene. Studiens mål er å finne ut hva slags perspektiv læreren og elevene har på hvilke muligheter og utfordringer som finnes med bruken av bildebøker som et medierende verktøy for språk læring. Studien bruker en triangulering av data innsamlingsmetoder der observasjon av to engelsk timer, to semistrukturerte intervjuer av læreren og en spørreundersøkelse som 14 av elevene svarte, for å svare på dette spørsmålet. Temaet for timene er bærekraftig utvikling med et mål om å få elevene til å se sammenhengen mellom kunnskap de har fra naturfags timene og problemene som kommer fram i boken. En innholdsanalyse er brukt for å analysere den samlede dataen. Gjennom analysen kom jeg fram til tre hoved kategorier for muligheter: Resurser på nett, strategier for språklæring og utrykke tanker gjennom bilder/tegninger, og tre for hoved kategorier for utfordringer: stimuli, lærer kompetanse og elevers forventinger og aktivitetsnivå. De utfordringene og mulighetene som ble funnet var ikke direkte knyttet til historien i The Lorax. Det kan derfor være interessant å prøve samme opplegg med en annen bildebok for å se om man kommer fram til det samme resultatet.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOslomet - storbyuniversiteteten_US
dc.titlePicturebooks as a mediating tool for language learningen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record