Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFossum, Aina
dc.contributor.authorRogstad, Jon
dc.contributor.authorSmestad, Bjørn
dc.date.accessioned2023-03-22T08:24:22Z
dc.date.available2023-03-22T08:24:22Z
dc.date.created2022-04-21T10:30:04Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationTangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning. 2022, 33 (2), 23-28.en_US
dc.identifier.issn0802-8192
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3059678
dc.identifier.urihttps://tangenten.no/tidligere-nummer/2022-2-2/
dc.description.abstractFram til koronapandemien var eksamen en fast del av elevenes sluttvurdering både i ungdomsskolen og i videregående skole. De siste tre årene har imidlertid både muntlig og skriftlig eksamen vært avlyst. Neste skoleår kommer eksamen tilbake. Pausen, sammen med ny læreplan, ny vurderingsforskrift og allerede planlagte endringer i eksamen, gir både grunn til og rom for å tenke igjennom hva eksamen bør være framover. Et forskningsprosjekt som har evaluert matematikkeksamen på 10. trinn i perioden 2017–2019, kan bidra med noen svar.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCaspar Forlagen_US
dc.relation.ispartofseriesTangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning;
dc.titleEksamen på like vilkår?en_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.doihttps://tangenten.no/tidligere-nummer/2022-2-2/
dc.identifier.cristin2018099
dc.source.journalTangenten - Tidsskrift for matematikkundervisningen_US
dc.source.volume33en_US
dc.source.issue2en_US
dc.source.pagenumber23-28en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel