Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMoberg, Karolin
dc.contributor.authorRogstad, Jon
dc.contributor.authorSletten, Mira Aaboen
dc.date.accessioned2023-02-22T08:51:54Z
dc.date.available2023-02-22T08:51:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-82-7894-818-7
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3053007
dc.description.abstractKan lek brukes for å skape gode skolemiljøer? I Indre Østfold gjøres det forsøk gjennom undervisningsprogrammet Robust Ungdom. Målet er å styrke samholdet og den psykiske helsen. Tiltaket er rettet mot skolens ansatte og elever, og er en del av læreplanens tverrfaglige tema folkehelse og livsmestring. Vi bruker både kvalitative og kvantitative metoder for å innhente erfaringer med tiltaket fra elever, lærere, ledelse og andre ansatte ved Askim og Mysen ungdomsskoler. Dataene gir innblikk i aktørenes erfaringer med undervisningsprogrammet og kunnskap som peker ut retning for implementering på nye skoler. Resultatene viser at mange av elevene synes lek er et givende tilskudd til undervisningen som også har flere positive effekter. En forutsetning for at Robust Ungdom skal lykkes, er at tiltaket gis prioritet av skoleledelsen, og at lærerne engasjerer seg med en vilje til å slutte opp om prosjektet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNOVA/OsloMeten_US
dc.relation.ispartofseriesNOVA-rapport;2023: 1
dc.subjectleken_US
dc.subjectRobust Ungdomen_US
dc.subjectskoleen_US
dc.titleLiv, lek og lære. Erfaringer med undervisningsprogrammet Robust Ungdomen_US
dc.title.alternativeLiv, lek og lære. Erfaringer med undervisningsprogrammet Robust Ungdomen_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber83en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel