dc.description.abstract | Jeg har i dette prosjektet ønsket å undersøke hvilken betydning materialenes signalstyrke kan ha for barnas intra-aksjon med barnehagens materialer? Jeg har sett på hvilken intensitet og styrke som kan oppstå i mellomrommene mellom barn og materialer i barnehagens innerom. Jeg har vært nysgjerrig på hva som kan bidra til å forsterke eller hemme signalstyrken i intra-aksjonen som oppstår mellom barn og materialer. Jeg har benyttet en multimetodisk tilnærming til mitt prosjekt, der jeg gjennom visuell etnografi og tykke beskrivelser har jobbet med en diffraktiv analyse gjennom å «tre over» tre begreper som jeg har sett på som ulike nyanser/intensiteter/styrker av signalstyrke, knyttet til Barads entanglement begrep; sammenkoblet, sammenflettet og sammenvevd. Jeg har plassert mitt teoretiske fundament i det posthumane landskapet og dykket inn i flere av Karen Barads begreper.
In this project, I wanted to investigate what significance the signal strength (signalstyrke) of the materials can have for the children`s intra-action with the materials we find in the kindergarden. I have looked at the intensity and strength that can araise in the space between children and materials. I have used a multimethodic approach to my project, where I through visual ethnography and thick descriptions have worked with a diffractive analysis by “threading” three consepts that I have seen as different nuances/intensities/strengths of signal strength, related to Barads entanglemens consept – interlinked, intrertwined and interwoven. I have placed myself in the posthuman landscape in my theoretical foundation and have dived into several of Karen Barads consepts and put them in the context of the Norwegian kindergarden. | en_US |