dc.contributor.author | Fossestøl, Knut | |
dc.contributor.author | Borg, Elin | |
dc.contributor.author | Flatland, Tord | |
dc.contributor.author | Hermansen, Hege | |
dc.contributor.author | Lyng, Selma | |
dc.contributor.author | Mausethagen, Sølvi | |
dc.contributor.author | Myrvold, Trine | |
dc.date.accessioned | 2021-10-13T10:33:31Z | |
dc.date.available | 2021-10-13T10:33:31Z | |
dc.date.issued | 2021-10-13 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7609-429-9 | |
dc.identifier.issn | 2703-836X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2789600 | |
dc.description.abstract | I denne rapporten evaluerer vi tilskuddsordningen for lokal kompetanseutvikling grunnopplæring, særlig i lys av de nye retningslinjene som ble innført i 2021. Vi gjennomgår data fra sentrale aktører/arenaer i ordningen, og ser disse dataene i lys av formålet og «programteorien» for ordningen. Vi ser på statsforvalters rolle, på relasjonen mellom samarbeidsforum og kompetansenettverk og arbeidet i nettverkene, på partnerskapet mellom UH og skoleeiere, nasjonal koordinators rolle samt på lokale aktørers opplevelse av ordningen. I tillegg gjør vi en analyse av strukturelle betingelser for lokal kompetanseutvikling. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Arbeidsforskningsinstituttet, OsloMet - storbyuniversitetet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | AFI-rapport;2021:06 | |
dc.subject | lokal kompetanseutvikling | en_US |
dc.subject | tilskudd | en_US |
dc.subject | partnerskap | en_US |
dc.subject | programteori | en_US |
dc.subject | UH | en_US |
dc.subject | Statsforvalter | en_US |
dc.title | Lokal kompetanseutvikling.
Evaluering av implementeringen av ny tilskuddsordning i grunnopplæringen | en_US |
dc.title.alternative | | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 159 | en_US |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | en_US |