dc.contributor.advisor | Aabø, Svanhild | |
dc.contributor.author | Hermanrud, Ellen | |
dc.date.accessioned | 2011-09-02T12:47:35Z | |
dc.date.available | 2011-09-02T12:47:35Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/946 | |
dc.description | Master i bibliotek- og informasjonsvitenskap | en_US |
dc.description.abstract | Oppgaven identifiserer fysiske og sosiale faktorer som konstituerer en god læringsarena ut fra relevant forskningslitteratur. Videre undersøkes hvordan studenter bruker et høgskolebibliotek, og hvordan det er i samsvar med de faktorer som kjennetegner en god læringsarena. Det undersøkes også hvordan studenter ser på biblioteket som læringsarena og hvorvidt de synes biblioteket er viktig for sin læring. Data er samlet inn gjennom fokusgruppeintervjuer med 15 studenter ved et høgskolebibliotek. Resultatet fra intervjuene viser at disse studentenes bruk er nært opptil de faktorer som kjennetegner en god læringsarena. Studentene mener at biblioteket er viktig for deres læring, og begrunner det med bibliotekets samlinger, hjelpen og veiledningen de får fra bibliotekets personale og bibliotekets fortrinn som arbeidsplass. | nob |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo. Avdeling for journalistikk, bibliotek- og informasjonsfag | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Biblioteks- og informasjonsvitenskap: 320 | en_US |
dc.subject | Høgskolebibliotek | en_US |
dc.subject | Læring | en_US |
dc.subject | Læringsarenaer | en_US |
dc.subject | Bibliotek | en_US |
dc.title | Høgskolebiblioteket som læringsarena | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |