Blar i HV - Master i Atferdsvitenskap på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260"
Viser treff 1-17 av 17
-
Etablering av kontinuerlige repertoar
(MALKS;2012, Master thesis, 2012)Et kontinuerlig repertoar innebærer atferdsformer som endres langs en dimensjon som en funksjon av endringer langs en stimulusdimensjon. Det er antatt at slike repertoar etableres og utvides til utrente punkter etter ... -
Etablering av trenerferdigheter: en oversikt over anvendte opplæringsmetoder for "avgrensede repetisjoner" = Establishing training skills: a review of the applied training methods for discrete trials teaching: artikkel 1
(MALKS;2011, Master thesis, 2011)The purpose of article 1 is to present a review of the published literature on how to train staff to conduct discrete trials teaching (DTT). Autism spectrum disorders (ASD) are related with complex learning challenges. DTT ... -
Improving reading fluency: a literature review and an empirical study
(MALKS;2011, Master thesis, 2011)In a modern society it is important to know how to read since reading is an essential part of almost every aspect of daily life. Despite increased literacy in Western Europe the last decades many children never become ... -
Innovasjonsprosesser i organisasjoner [artikkel 1]
(MALKS 2011;, Master thesis, 2011)These two articles address the subject of innovation processes in organisations, from a traditional perspective and from a complexity theory framework. The first article begins with a brief historical review of studies on ... -
Kulturell seleksjon og metakontingens
(MALKS;2013, Master thesis, 2013)Seleksjon som forklaring på endring benyttes både for å forklare endring av en art, individenes adferd og kulturer. Bestanddeler og endring innen kulturer er gjenstand for diskusjoner. Innen behaviorismen finnes det ... -
Lesing og presisjonsopplæring, artikkel 1. Etablering av leseferdigheter ved bruk av presisjonsopplæringsverktøyet Tempolex, artikkel 2
(MALKS;2013, Master thesis, 2013)For å mestre lesing er man avhengig av at den tekstuelle atferden frembringes med flyt. Flyt kan være en viktig forutsetning for å forstå det som leses. Artikkel 1 fremhever presisjonsopplæring som et nyttig system i ... -
Motstand mot ekstinksjon etter kontinuerlig og intermitterende forsterkning, artikkel 1. Motstand mot ekstinksjon etter kombinasjoner av kontinuerlig og intermitterende forsterkning, artikkel 2
(MALKS;2013, Master thesis, 2013)Many behavioral studies have been devoted to research on resistance to extinction. Research has found that behavior reinforced on an intermittent schedule is likely to be more resistant to extinction than behavior reinforced ... -
Repetert lesing som metode for å øke flyt og forståelse: en gjennomgang av teorier og studier, artikkel 1. Repetert lesing som metode for å forbedre leseflyt for voksne innvandrere: En empirisk studie, artikkel 2
(MALKS;2013, Master thesis, 2013)Repeated reading is a method which has been well documented, and has been used for years in teaching children to read. It is not a learning to read method, but a supplement to learning to read. The background for this ... -
Semantic priming and stimulus equivalence, article 1. Effect of pre-training with rapid responding on formation of equivalence classes, article 2
(MALKS;2013, Master thesis, 2013)Article 1: Semantic priming and stimulus equivalence are research areas that study relations between stimuli. Semantic priming researchers are interested in the reaction time between a prime and a following target. The ... -
Speed and accuracy in fluency and equivalence
(MALKS;2012, Master thesis, 2012)Speed and accuracy are the two main themes of the current thesis. Article 1 presents the conceptual, historical and empirical basis of behavioral fluency, how speed and accuracy are involved in fluency-based training and ... -
Spilleavhengighet og atferdsanalyse
(MALKS 2011;, Master thesis, 2011)Excessive gambling is a growing problem in the world, and the prevalence is approximately 1-2 % Petry (2005) . Hence the need for effective treatment is increasing. Article 1 consists of five different disciplines view ... -
Stereotypi hos mennesker med psykisk utviklingshemming og autisme – en skjemaindusert atferd [artikkel 1]
(MALKS 2011;, Master thesis, 2011)Artikkel 1: Validiteten til konklusjoner om skjemaindusert stereotypi hos mennesker med psykisk utvilkingshemming og autisme i forskningslitteraturen ble eksaminert. Fire publiserte studier om emnet ble identifisert. ... -
Stimulus equivalence and supplemental measures on equivalence relations
(MALKS;2012, Master thesis, 2012)The present article introduces stimulus equivalence research as an experimental analysis on how previously unrelated stimuli can generate a specific pattern of responding without being directly taught. Murray Sidman and ... -
Utviklingshemming, aldring og defekter i forsterkningskontingensen, artikkel 1. Evaluering av to indirekte preferansekartleggingsverktøy for bruk i omsorgsarbeid hos eldre personer med omfattende utviklingshemning, artikkel 2
(MALKS;2013, Master thesis, 2013)Antall personer med omfattende utviklingshemning som blir eldre øker og omsorgstilbudet bør tilpasses i takt med aldring. Nyere forskning tyder på at biologisk aldring kan føre til defekter i forsterkningskontingensen. ... -
Verbal atferd hos normalfungerende barn
(MALKS;2013, Master thesis, 2013)Language acquisition has been a topic of discussion in several branches of psychology through the last decades. Prior to this, it was a topic reserved to the linguists, but Noam Chomsky changed this fact. At the same time ... -
Verbal behavior and social media
(MALKS;2013, Master thesis, 2013)Social interaction is important for human beings and has been subject for research in different forms. Due to technological developments the last decade, social media have occurred and show social interaction in new forms. ... -
Within-Subject Design in Reading Fluency Research = Bruk av N=1 design i leseflyt forskning: artikkel 1
(MALKS;2011, Master thesis, 2011)Fluency has become a popular topic in educational research in the last years. The reading fluency literature consists of many publications from both traditional educational research and from the practice of precision ...