Blar i LUI - Master i Barnehagekunnskap på emneord "Medvirkning"
Viser treff 1-7 av 7
-
Barns opplevelse av språktesting med bildeverktøyet Cross-linguistic Lexical Tasks på nettbrett
(Master thesis, 2022)Tema for masteroppgaven er barnehagebarns opplevelse av språktesting. Jeg utforsker temaet med det nettbrettbasert bildeverktøyet Cross-linguistic Lexical Tasks (CLT). I noen tilfeller er det nødvendig å vurdere små barns ... -
Barns uenigheter med hverandre
(Master thesis, 2021)Dette prosjektet fokuserte på barns uenigheter og konflikter med hverandre i en norsk barnehage. Hvordan kommer barns perspektiver til uttrykk i situasjoner der er uenige med hverandre? Og hvilke vilkår ser ut til å ha ... -
Demokratiske verdier i barnehagen : pedagogiske idéer i en tekst- og dokumentanalyse
(Master thesis, 2011)I denne masteroppgaven søkes den pedagogiske tenknings relevans for å fremme barns demokratiske verdier i den norske barnehagen. De aktuelle demokratiske verdiene er medvirkning, omsorg, respekt og ansvar. Dette problemfokus ... -
Erfaringer med «De Utrolige Årene» utviklet av Carolyn Webster-Stratton. En kvalitativ undersøkelse, med fenomenologisk inngang, av barnehagelæreres og styreres forståelse av ros, anerkjennelse og medvirkning i tilknytning til programmet «De Utrolige Årene» og et kritisk inspirert blikk på i hvilken grad «De Utrolige Årene» kan være med på å støtte opp om samfunnsmandatet / formålet og verdigrunnlaget i Rammeplan for barnehagen (2017)
(Master thesis, 2020)Studien undersøker, ved bruk av intervju som metode, fire barnehagelæreres og to styreres tanker om ros, anerkjennelse og medvirkning i tilknytning til skole-og barnehageprogrammet «De Utrolige Årene» som beskrevet i boken ... -
Lekemiljøets betydning for barns mulighet til medvirkning - En fenomenologisk undersøkelse av pedagogiske lederes jobb med lekemiljøet for at barn skal få muligheten til å medvirke
(Master thesis, 2022)Temaet for denne oppgaven er lekemiljøets betydning for barns mulighet til medvirkning. Jeg har jobbet ut fra problemstillingen: «Hvordan jobber pedagogiske ledere med det fysiske lekemiljøet for å ivareta barns mulighet ... -
På vei mot barns medvirkning : en retrospektiv studie om å nærme seg barns rett til medvirkning i barnehagen gjennom endringsarbeid og pedagogisk refleksjon
(Master thesis, 2009)The work of this master thesis started out from “The United Nations 12. Child Convention about children’s right to express his or her opinion freely and to have that opinion taken into account in any matter or procedure ... -
Å ivareta barn og barndommen - En kvalitativ studie om hvordan barnehagen kan ivareta barnet og barnets rett til vern av barndommen
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven satte søkelys på ivaretagelsen av barn og barnets rett til vern av barndommen. Hvordan kommer intensjonen om å ivareta barnet og barnets rett til vern av barndommen til uttrykk gjennom føringer for ...