dc.contributor.author | Haug, Kristin Holte | |
dc.contributor.author | Karlsson, Eivind | |
dc.date.accessioned | 2019-01-22T18:40:37Z | |
dc.date.accessioned | 2019-03-11T10:32:20Z | |
dc.date.available | 2019-01-22T18:40:37Z | |
dc.date.available | 2019-03-11T10:32:20Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Haug KHH, Karlsson E. Studenten – en sentral aktør i egen læreprosess. UNIPED (Tromsø). 2008;31(1):57-64 | en |
dc.identifier.issn | 1500-4538 | |
dc.identifier.issn | 1500-4538 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/6749 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen vil vi presenterer to ulike læringsaktiviteter i førskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo (HiO), hvorav én inngår i et pågående FoU-arbeid. De to aktivitetene er et arbeidskrav i norsk, Intervju med medstudent, og en eksamensoppgave i pedagogikk, Gruppen som redskap for læring. Oppgavene inngår i modulen Førskolelæreren, en modul som går over fire uker og er studentenes første møte med førskolelærerutdanningen.
Førskolelæreren kom inn i utdanningen i forbindelse med implementering av ny studiemodell studieåret 2003/04. Studiemodellen har tatt opp i seg kvalitetsreformens krav om nye og varierte arbeidsmåter sammensatt på en slik måte at de styrker læringsforløpet. I tråd med dette skal studentene i modulen møte varierte arbeids- og studieformer, de skal få ulike erfaringer og opplevelser av faglig og sosial art, og de skal ta ansvar for egen læring og for et aktivt læringsmiljø i studentgruppen. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en |
dc.relation.ispartofseries | Uniped - Tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk; | |
dc.subject | Educational reserches | en |
dc.subject | Preschool education | en |
dc.title | Studenten – en sentral aktør i egen læreprosess | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.type | Peer reviewed | en |
dc.date.updated | 2019-01-22T18:40:37Z | |
dc.description.version | publishedVersion | en |
dc.identifier.cristin | 363434 | |
dc.source.journal | UNIPED (Tromsø) | |
dc.relation.projectID | Egen institusjon: 56301 | |
dc.relation.projectID | Norgesuniversitet: P34/2007 | |