dc.contributor.advisor | Hval, Ole | |
dc.contributor.advisor | Dahlsveen, Heidi | |
dc.contributor.author | Henriksen, Hanna | |
dc.date.accessioned | 2018-09-05T05:13:14Z | |
dc.date.available | 2018-09-05T05:13:14Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/6119 | |
dc.description | Master i estetiske fag | en |
dc.description.abstract | I denne studien har jeg foretatt semistrukturerte intervjuer med tre norske fortellere, for å belyse deres beveggrunner som utøvere. Videre har jeg sett på hvordan disse beveggrunnene kan påvirke norsk fortellerpraksis. Med utgangspunkt i intervjuene, har jeg kategorisert svarene deres under paraplybetegnelsene: rom, feedbacksløyfe og beveggrunner. Disse betegnelsene er forankret i ulike teorier, og informantenes uttalelser blir analysert fortløpende i sammenheng med den aktuelle teorien. | en |
dc.description.abstract | With this study, I have interviewed three storytellers to illuminate their motives as professionals. I have also examined how this motives can influence a norwegian storytelling practice. With the interviews as a base, I have categorized their answers under the designations: room, feedback loop and motives. These designations is rooted in different theories, and the informers quotes will be analyzed consecutively under the relevant theory. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | en |
dc.subject | Fortellerpraksis | en |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289 | en |
dc.title | «Mer enn 140 tegn» En studie av hvordan norske fortelleres beveggrunner påvirker norsk fortellerpraksis. | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.description.version | publishedVersion | en |