dc.contributor.author | Klæbo, Kirsten | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-03-21T13:15:04Z | |
dc.date.available | 2016-03-21T13:15:04Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Klæbo, K. (2015). Digital didaktikk sett i lys av kvalifikasjonsrammeverket. FORMakademisk, 8(2). | en_US |
dc.identifier.issn | 1890-9515 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 1288101 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/3156 | |
dc.description.abstract | I 2011 fikk Institutt for estetiske fag, ved Høgskolen i Oslo og A
kershus (HiOA) beskjed om å
utarbeide nye studieplaner. De nye studieplanene skulle
være i tråd med et nytt Nasjon
alt
kvalifikasjonsrammeverk (NKR). Kunnskapsdepartementet
satte 2012 som frist for imple
-
mentering i de enkelte fag. Det var ikke mye diskusjo
n rundt hva
innføring av kvalifikasjons
-
rammeverket ville innebære, annet enn en forklar
ing på hva NKR sto for. Artikke
len er basert
på en litteraturundersøkelse med fokus på å finne ut hva NKR er, hvor det kommer fra, og
hvilke fagdidaktiske konsekvenser
det vil ha å gå fra en målstyrt studieplan til en
programplan som vektlegger læringsutbytte. Forfatteren h
ar i mange år undervist i digi
tale
medier på bachelorstudium Faglærerutdanning i formgiving, kunst og håndverk. De
fagdidaktiske vurderingene er derf
or be
gren
set til å omhandle digitale medier. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | en_US |
dc.subject | Kunnskapsløftet | en_US |
dc.subject | Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk | en_US |
dc.subject | Fagdidaktikk | en_US |
dc.subject | Digitale medier og formgiving | en_US |
dc.subject | Kunst og håndverk | en_US |
dc.title | Digital didaktikk sett i lys av kvalifikasjonsrammeverket | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. | en_US |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.7577/formakademisk.568 | |