Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKlæbo, Kirstenen_US
dc.date.accessioned2016-03-21T13:15:04Z
dc.date.available2016-03-21T13:15:04Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationKlæbo, K. (2015). Digital didaktikk sett i lys av kvalifikasjonsrammeverket. FORMakademisk, 8(2).en_US
dc.identifier.issn1890-9515en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1288101en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/3156
dc.description.abstractI 2011 fikk Institutt for estetiske fag, ved Høgskolen i Oslo og A kershus (HiOA) beskjed om å utarbeide nye studieplaner. De nye studieplanene skulle være i tråd med et nytt Nasjon alt kvalifikasjonsrammeverk (NKR). Kunnskapsdepartementet satte 2012 som frist for imple - mentering i de enkelte fag. Det var ikke mye diskusjo n rundt hva innføring av kvalifikasjons - rammeverket ville innebære, annet enn en forklar ing på hva NKR sto for. Artikke len er basert på en litteraturundersøkelse med fokus på å finne ut hva NKR er, hvor det kommer fra, og hvilke fagdidaktiske konsekvenser det vil ha å gå fra en målstyrt studieplan til en programplan som vektlegger læringsutbytte. Forfatteren h ar i mange år undervist i digi tale medier på bachelorstudium Faglærerutdanning i formgiving, kunst og håndverk. De fagdidaktiske vurderingene er derf or be gren set til å omhandle digitale medier.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.subjectKunnskapsløfteten_US
dc.subjectNasjonalt kvalifikasjonsrammeverken_US
dc.subjectFagdidaktikken_US
dc.subjectDigitale medier og formgivingen_US
dc.subjectKunst og håndverken_US
dc.titleDigital didaktikk sett i lys av kvalifikasjonsrammeverketen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.en_US
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.7577/formakademisk.568


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel