Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGjærum, Rikke Gürgensen_US
dc.date.accessioned2016-02-24T09:48:39Z
dc.date.available2016-02-24T09:48:39Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationGjærum, R. G. (2015). Mulighetsrommet i kunstdidaktikken: betraktninger av til-stede-værelse. InFormation-Nordic Journal of Art and Research, 4(2).en_US
dc.identifier.issn1893-2479en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1315327en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/3064
dc.description.abstractArtikkelen utforsker kunstdidaktikken som et mulighetenes «rom» for marginale røster. Gjennom et stedsfilosofisk perspektiv blir begrepet «rom» det metaforiske omdreiningspunkt. Hensikten er å åpne opp for et undringsfelleskap der den filosofiske vandring fra rom til rom bidrar til å utvide vår forståelse av både marginalitet og kunstdidaktikk. Artikkelen bidrar dermed både med en begrepsutvikling og teoriforståelse av kunst for, av og med aktører med marginale røster, sett gjennom samtidskunsteksempler fra Disability Art-sjangeren representert ved DE UTVALGTE og UNLIMITED 2014.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesInFormation-Nordic Journal of Art and Research;4(2)en_US
dc.subjectMarginaliteten_US
dc.subjectFilosofien_US
dc.subjectUndringen_US
dc.subjectFunksjonshemmingen_US
dc.subjectKunstdidaktikk og romen_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.titleMulighetsrommet i kunstdidaktikken: betraktninger av til-stede-værelseen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.en_US
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.7577/if.v4i2.1541


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel