dc.contributor.author | Thun, Cecilie | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-01-28T12:14:30Z | |
dc.date.available | 2016-01-28T12:14:30Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Thun, C. (2015). Grenser for norskhet?-Om barns medborgerskap og kulturelt mangfold i barnehagen. Norsk pedagogisk tidsskrift, 99(03), 194-207. | en_US |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 1257558 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/2958 | |
dc.description.abstract | Er norskhet et inkluderende begrep, eller er det grenser for norskhet i barnehagen? Tematiseres barns medvirkning i sammenheng med kulturelt mangfold? Artikkelen diskuterer forståelser av norskhet og et flerkulturelt fellesskap i barnehagen, samt introduserer et medborgerskapsperspektiv til å analysere inkludering og ekskludering i en flerkulturell norsk barnehage. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Norsk pedagogisk tidsskrift;99(03) | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosiologi: 220 | en_US |
dc.title | Grenser for norskhet? Om barns medborgerskap og kulturelt mangfold i barnehagen | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/ISSN1504-2987-2015-03-04-04 | |