dc.contributor.author | Larsen, Ann Kristin | en_US |
dc.contributor.author | Slåtten, Mette Vaagan | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-01-30T12:18:24Z | |
dc.date.available | 2015-01-30T12:18:24Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.identifier.citation | Larsen, A.K. & Slåtten, M.V (2014) Mot en ny pedagogisk lederrolle og lederidentitet? Tidsskrift for Nordisk Barnehageforskning,7, 1-19 | en_US |
dc.identifier.issn | 1890-9167 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 1133391 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/2333 | |
dc.description.abstract | Artikkelen omhandler hvordan endrede ledelsesstrukturer oppstått gjennom ny organisasjonsmodell virker inn på de pedagogiske ledernes arbeidsoppgaver. Vi har etterspurt deres erfaringer knyttet til mulige endringer i oppgaver, arbeidsdeling og faglig-pedagogisk fokus i arbeidet. Undersøkelsen ble gjennomført i en bydel i Oslo. Hovedfunnene er at pedagogiske ledere har fått flere administrative oppgaver og personalleder oppgaver. De pedagogiske lederne deler seg i to med hensyn til hvor fornøyde de er med disse endringene. I artikkelen drøfter vi hva denne todelingen betyr for deres rolleforståelse og identitet. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Nordisk Barnehageforskning;7 (5) | en_US |
dc.subject | Ledelse | en_US |
dc.subject | Barnehage | en_US |
dc.subject | Profesjonalisering | en_US |
dc.subject | Barnehager | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosialt arbeid: 360 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242 | en_US |
dc.title | Mot en ny pedagogisk lederrolle og lederidentitet? | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.7577/nbf.541 | |