Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLarsen, Ann Kristinen_US
dc.contributor.authorSlåtten, Mette Vaaganen_US
dc.date.accessioned2015-01-30T12:18:24Z
dc.date.available2015-01-30T12:18:24Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationLarsen, A.K. & Slåtten, M.V (2014) Mot en ny pedagogisk lederrolle og lederidentitet? Tidsskrift for Nordisk Barnehageforskning,7, 1-19en_US
dc.identifier.issn1890-9167en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1133391en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/2333
dc.description.abstractArtikkelen omhandler hvordan endrede ledelsesstrukturer oppstått gjennom ny organisasjonsmodell virker inn på de pedagogiske ledernes arbeidsoppgaver. Vi har etterspurt deres erfaringer knyttet til mulige endringer i oppgaver, arbeidsdeling og faglig-pedagogisk fokus i arbeidet. Undersøkelsen ble gjennomført i en bydel i Oslo. Hovedfunnene er at pedagogiske ledere har fått flere administrative oppgaver og personalleder oppgaver. De pedagogiske lederne deler seg i to med hensyn til hvor fornøyde de er med disse endringene. I artikkelen drøfter vi hva denne todelingen betyr for deres rolleforståelse og identitet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesNordisk Barnehageforskning;7 (5)en_US
dc.subjectLedelseen_US
dc.subjectBarnehageen_US
dc.subjectProfesjonaliseringen_US
dc.subjectBarnehageren_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosialt arbeid: 360en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240::Offentlig og privat administrasjon: 242en_US
dc.titleMot en ny pedagogisk lederrolle og lederidentitet?en_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.7577/nbf.541


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel