Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVinje, Erlenden_US
dc.date.accessioned2013-12-03T13:22:41Z
dc.date.available2013-12-03T13:22:41Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.citationVinje, E. (2013). Kampen om skoleanlegget - historikken bak baseskolene. FORMakademisk, 6(3), 1-20en_US
dc.identifier.issn1890-9515en_US
dc.identifier.otherFRIDAID 1067535en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1687
dc.description.abstractI løpet av de siste årene har vi sett eksempler på harde kamper om arkitekturen til nye skoleanlegg. Jeg lar i denne artikkelen fire sentrale stemmer i denne debatten komme til ordet. De fire stemmene tilhører tidligere utdannings- og forskningsminister Kristin Clemet, leder i Norsk Lektorlag Gro Elisabeth Paulsen, avdelingsdirektør i Utdanningsetaten Harald Øvland og hovedverneombud i Oslo-skolen Knut Myhrer. Disse stemmene vil belyse blant annet: hvem som ønsket baseskolene velkommen, hvorfor baseskolene ble ønsket velkommen, hvem som opponerte mot baseskolene og hvorfor det ble opponert mot baseskolene. Kvartetten vil også belyse i hvilken grad Kunnskapsløftet kan sies å legitimere baseskolene og i hvilken grad lærerne har vært med på utformingen av de nye skoleanleggeneen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesFORMakademisk;6(3)en_US
dc.subjectSkoleanleggen_US
dc.subjectBaseskoleren_US
dc.subjectKlasserom,en_US
dc.subjectUtdanningspolitikken_US
dc.subjectArkitekturen_US
dc.subjectVDP::Teknologi: 500::Bygningsfag: 530::Arkitektur og bygningsteknologi: 531en_US
dc.titleKampen om skoleanlegget - historikken bak baseskoleneen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.7577/formakademisk.383


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel