dc.contributor.author | Vinje, Erlend | en_US |
dc.date.accessioned | 2013-12-03T13:22:41Z | |
dc.date.available | 2013-12-03T13:22:41Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.citation | Vinje, E. (2013). Kampen om skoleanlegget - historikken bak baseskolene. FORMakademisk, 6(3), 1-20 | en_US |
dc.identifier.issn | 1890-9515 | en_US |
dc.identifier.other | FRIDAID 1067535 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/1687 | |
dc.description.abstract | I løpet av de siste årene har vi sett eksempler på harde kamper om arkitekturen til nye skoleanlegg. Jeg lar i denne artikkelen fire sentrale stemmer i denne debatten komme til ordet. De fire stemmene tilhører tidligere utdannings- og forskningsminister Kristin Clemet, leder i Norsk Lektorlag Gro Elisabeth Paulsen, avdelingsdirektør i Utdanningsetaten Harald Øvland og hovedverneombud i Oslo-skolen Knut Myhrer. Disse stemmene vil belyse blant annet: hvem som ønsket baseskolene velkommen, hvorfor baseskolene ble ønsket velkommen, hvem som opponerte mot baseskolene og hvorfor det ble opponert mot baseskolene. Kvartetten vil også belyse i hvilken grad Kunnskapsløftet kan sies å legitimere baseskolene og i hvilken grad lærerne har vært med på utformingen av de nye skoleanleggene | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo og Akershus | en_US |
dc.relation.ispartofseries | FORMakademisk;6(3) | en_US |
dc.subject | Skoleanlegg | en_US |
dc.subject | Baseskoler | en_US |
dc.subject | Klasserom, | en_US |
dc.subject | Utdanningspolitikk | en_US |
dc.subject | Arkitektur | en_US |
dc.subject | VDP::Teknologi: 500::Bygningsfag: 530::Arkitektur og bygningsteknologi: 531 | en_US |
dc.title | Kampen om skoleanlegget - historikken bak baseskolene | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.7577/formakademisk.383 | |