Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkibrek, Anne Line Heen
dc.date.accessioned2013-08-07T13:17:09Z
dc.date.available2013-08-07T13:17:09Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/1515
dc.descriptionMaster i yrkespedagogikken_US
dc.description.abstractSkolen er en organisasjon med lange tradisjoner. Etter innføringen av Kunnskapsløftet har skolen som en lærende organisasjon, blitt et aktuelt team. I en tid der skolen styres av mål, må veien fra mål til resultat kontinuerlig arbeides med. Gjennom et felles ansvar for skolens resultater, ligger det forventninger om utvikling av skolens kvalitet og profesjonalitet, som et kollegialt fellesskap. I dette masterprosjektet er problemstillingen derfor: “Hvordan starte en prosess som kan gjøre arbeidsplassen til en lærende organisasjon med fokus på pedagogikk, begrunnelser og deling av erfaring og kunnskap?”. Prosjektets metode er aksjonsforskning i egen organisasjon. Et Pedagogisk diskusjonsforum, etter inspirasjon fra Wengers teori om praksisfellesskap, har arbeidet med ulike sider av organisasjonens læring. Gruppen har utarbeidet en plan med innspill angående ønsker for organisering og innhold i de ansattes felles arbeidstid som sluttprodukt. Relevant litteratur er knyttet til profesjonalitet i skolen, lærende organisasjoner og St. meld. nr. 30 (2003-2004) Kultur for læringen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershusen_US
dc.relation.ispartofseriesMAYP;2013
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectYrkespedagogikken_US
dc.subjectYrkesfagen_US
dc.subjectKunnskapsløfteten_US
dc.subjectLærende organisasjoneren_US
dc.subjectArbeidsplasseren_US
dc.subjectAksjonsforskningen_US
dc.titlePå vei mot en lærende organisasjonen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel