Relevant bruk av PC i undervisningen på yrkesfag. En case-studie fra teknikk og industriell produksjon
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/10642/1286Utgivelsesdato
2012Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Tema for denne masteroppgaven er å vise et eksempel på hvordan teknologien kan brukes for å legge til rette for læring. Problemstillingen for undersøkelsen er Hvordan kan teknologi brukes for å legge til rette for læring på vg1 teknikk og industriell produksjon?Undersøkelsen tar sikte på å beskrive noen sentrale didaktiske valg som er gjort, og elevenes respons på undervisningsopplegget. Undervisningen tar i bruk teknologi for å operasjonalisere læreplanens mål og intensjoner, og undersøkelsen har fokus på hvordan dette fungerer i klasserommet. Sentrale tema er relevans, motivasjon, klasseledelse og digitale kompetanse. Undersøkelsen er lagt opp som et case-studium, der data er innsamlet gjennom observasjon og kvalitative intervjuer med lærer og elever
Beskrivelse
Master i yrkespedagogikk