Browsing ODA Open Digital Archive by Author "Øien, Ingvil"
Now showing items 1-6 of 6
-
Being present with the patient : a critical investigation of bodily sensitivity and presence in the field of physiotherapy.
Engelsrud, Gunn; Øien, Ingvil; Nordtug, Birgit (Physiotherapy Theory and Practice;, Journal article; Peer reviewed, 2018-04-12)This article advocates integrating ideas from phenomenological theory regarding the body with a psychoanalytical theory of language to enrich our understanding of the meaning of bodily presence in the practice of physiotherapy. ... -
"... de berører oss veldig sterkt med måten de møter oss på." : en studie av relasjoner mellom foreldre til barn med funksjonshemming og fagpersoner i tjenesteapparatet
Haaland, Hege de Lange (Master thesis, 2010)Bakgrunn: Den ideelle relasjonen mellom foreldre til barn med funksjonshemming og fagpersoner blir i forskning beskrevet som partnerskap. Teori om relasjoner underbygger betydningen av elementer i partnerskapet. Mange ... -
Familiesentrert målsetting og evaluering: Bruk av standardiserte og individualiserte instrumenter
Fallang, Bjørg; Øien, Ingvil; Østensjø, Sigrid (Fysioterapeuten;7, Journal article; Peer reviewed, 2012)Hensikt: Utforske hvordan kartlagte aktivitetsproblemer og funksjoner i individualiserte og standardiserte instrumenter reflekteres i foreldrevalgte mål. Sammenligne hvordan instrumentene fanger opp endring. Design og ... -
Food practices and risk constructions in Norwegian and French kindergartens
Greve, Anne; Garnier, Pascale; Ulvik, Oddbjørg Skjær; Øien, Ingvil; Chantseva, Victoria; Fallang, Bjørg; Gulbrandsen, Liv Mette; Rayna, Sylvie (European Early Childhood Education Research Journal;Volume 27, 2019 - Issue 4, Journal article; Peer reviewed, 2019-06-27)Food practices are culturally and historically situated, and so are conceptions of ‘risk’. Comparative studies of food practices can highlight these cultural norms and conceptions. In this article we will present results ... -
”Hun er nok litt med på lasset da……..” : en kvalitativ studie om aktiviteter og stellerutiner i spedbarnsfamiliers hverdag. Et pilotprosjekt
Scavenius, Hanne (Master thesis, 2011)Bakgrunn og hensikt: Fysioterapeuter som arbeider med barn anmodes om arbeide der barnet befinner seg og etter en familiesentrert modell. For spedbarn er hjemmet med hverdagsaktiviteter som stell, bæring, spising og lek ... -
Why and how? Case-based teaching in interprofessional and interdisciplinary education
Jevne, Kari Sjøhelle; Ulleberg, Inger; Øien, Ingvil (Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis;Vol. 15, No. 1, Peer reviewed; Journal article, 2021-06-03)The field of interprofessional education is complex and intricate. Students from different professions, who have distinctive knowledge bases, develop a mutual understanding of how to work together in future professional ...