Blar i ODA Open Digital Archive på forfatter "Standal, Øyvind Førland"
-
Tverrfaglig undervisning om kropp og helse: Hvilke utfordringer og muligheter ser lærere i ungdomskolen i tverrfaglig undervisning om kropp og helse?
Albrigtsen, Helle (Master thesis, 2020)I forbindelse med Fagfornyelsen og innføringen av det tverrfaglige temaet «Folkehelse og livsmestring», har jeg vært en del av et prosjekt hvis formål har vært å blant annet utvikle undervisningsmetoder som er tverrfaglige, ... -
«Vanskelig å vurdere en som ikke kan gå». Barn med Cerebral Parese og deres erfaringer med vurdering i kroppsøvingsfaget.
Austvik, Vetle Salmi (Master thesis, 2020)Elever med funksjonsnedsettelser er en utsatt gruppe i kroppsøving. Det er gjort mange studier som peker på viktigheten rundt inkludering for elever med funksjonsnedsettelser, men samtidig trengs det mer forskning for å ... -
‘What we have done now is more student-centred’: an investigation of physical education teachers’ reflections over a one-year participatory action research project
Bjørke, Lars; Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal (Educational Action Research;, Peer reviewed; Journal article, 2022-04-06)Although reflection has a key position in the development of teachers’ pedagogical practices, few studies have investigated the development of physical education teachers’ reflections over time. Against this backdrop, this ... -
‘While we may lead a horse to water we cannot make him drink’: three physical education teachers’ professional growth through and beyond a prolonged participatory action research project
Bjørke, Lars; Standal, Øyvind Førland; Moen, Kjersti Mordal (Sport, Education and Society;, Peer reviewed; Journal article, 2020-07-30)Instead of ‘the frenetic rush’ to find effective models of continuing professional development (CPD) that will ‘work’, Armour et al. (2017) suggest rethinking the nature of effective CPD by drawing on the work of John ...